تبلیغات
«آرماگدون Armageddon» - بازی آیین قاتل
 

آرماگدون و آخرالزمان ,

: سه شنبه 17 مهر 1386 :

بازی آیین قاتل


تک تیرانداز
نظر ها () || [لینك مطلب]

مردی سفید پوش ، سوار بر اسب با شمشیر می آید او خود را از شیعیان می داند ،شیعه  ایرانی ، مردی شجاع  و قوی ، او خود را فدایی می داند و هدفی جز کشتن ندارد...

شرکت یوبی سافت (Ubi-Soft) اقدام به ساخت بازی با عنوان (Assassin`s Creed) نموده بازی که با عنواین فارسی چون عقیده فدائیون ، آیین قاتل ، آیین اساسین  از آن یاد می شود. لازم به ذکر است سازندگان این بازی همان سازندگان نسخه ها شاهزاده ایرانی هستند.


داستان بازی در زمان قرن 12 روایت می شود ، موضوع بازی جنگ های صلیبی است . درسومین جنگ صلیبی که مدت ها به طول انجامید زمانی که مسلمانان و مسیحیان برای تصرف سرزمین مقدس (
Holy Land) به نبرد سختی می پردازند . داستان در بیت المقدس (اورشلیم)، دمشق و عکا اتفاق می افتد.


در قرن دوازدهم میلادی اروپایان مسیحی به سرزمین بیت المقدس حمله کردند و در این میان مسلمانان با تمام وجود از سرزمین خود دفاع کردند و در آخر پیروز از میدان بیرون آمدند


شخصیت اصلی بازی یعنی الطیر یکی از شخصیت های مبارز موثر در این جنگ خواهد بود که یکی از اعضای گروه اساسیون (


اعضای گروه
Assassins یکی از انگشتان خود را قطع می کردند و جای آن چاقوی تیزی را قرار میدادن که بتوانند قربانیان خود را مخفیانه از بین ببرند

شخصیتی در بازی به نام Tamir وجود دارد ، او یک مسلمان بوده و یهودیان قاتل را به قتل میرساند هنوز اطلاعات کاملی درباره این شخصیت منتشر نشده است.


اساسین  یا فدائیون چه کسانی هستند؟

داستانهای اسرار آمیز اساسیون یا حشاشین یا حشیشیون یا  فدائیون  ،از قرن دوازدهم میلادی تا کنون مورد توجه بسیاری  بوده است .

پیروان مکتب صباح که به الموتیان و اسماعیلیه نیز شناخته می‌‌شدند ، به نام حشیشیون (حشاشین)معروف بودند که ریشهٔ کلمهٔ Assasination در زبان انگلیسی نیز از همین مکتب است.

اسماعیلیه یكى از فرقه‏هاى شیعه محسوب می شود.


آنان گروهى بودند كه به امامت اسماعیل گرویده و مرگ او را انكار كرده، گفتند او زنده و غایب است و روزى ظهور خواهد كرد. و در توجیه عمل امام صادق علیه‏السلام كه جنازه‏ اسماعیل را تشییع و تدفین كرد، گفتند اینها همگى جنبه‏ ظاهرى داشت و مقصود این بود كه بدخواهان به گمان این‏كه او مرده است درصدد سوء قصد به جان او برنیایند.


انشعابات زیادی در این گروه رخداده است كه خود داستان مفصل دارد. اما حسن صباح که یك ایرانی شیعه اثنی عشری بود اما بر اثر القائات و تبلیغات دین گروه به شیعه اسماعیلی گرائید. با رفتن به مصر كه مركز علمی اسماعیلیه به شمار می‌آمد به آموختن تعالیم اسماعیلیه پرداخت كه در سال 472 به دلیل طرفداری وی از شیعه نزاری از مصر به مغرب تبعید می‌شود. و سرانجام به ایران در اصفهان می‌رسد. و با حكومت سلجوقیان مخالفت علنی می‌كند و مورد تعقیب آنان واقع می‌شود. و بالاخره به دژهای الموت پناه می‌گیرد. و فعالیت خود را برای تربیت نیروی ورزیده و رزم‌آور شروع می‌كند.


مشهورترین نام و لقب این فرقه همان «اسماعیلیه» است، كه چون به امامت اسماعیل فرزند امام جعفر صادق علیه‏السلام معتقدند، به این نام خوانده شده‏اند. گذشته بر این نام، القاب دیگرى نیز دارند كه برخى از آنها عمومى و برخى خصوصى است؛ آنها عبارتند از:


باطنیه: از دیگر القاب عمومى آنان لقب باطنیه است و بدان جهت به این نام شهرت یافته‏اند كه براى هر ظاهرى به باطنى قایل‏اند.


سبعیه: لقب دیگر آنان سبعیه است. علت نامیده شدن آنان به این نام این است كه به امامان هفت‏گانه قایل‏اند و رهبرى الهى را بر پایه‏ى حجت‏هاى هفت‏گانه تفسیر مى‏كنند.


تعلیمیه: از القاب دیگر اسماعیلیه تعلیمیه است. وجه تسمیه‏ى آنان به این نام این است كه امام را عالم به باطن امور دانسته و معتقدند هیچ كس حتى پیامبر، جز به واسطه‏ى تعلیم امام، بر باطن آگاه نمى‏گردد.


ملحده: بدان جهت به این لقب خوانده شدند كه گاهى ظواهر شریعت را رها كرده و به باطن بسنده كردند.


اما یکی از القاب این گروه حشیشیون ، حشاشین می باشد.

در اینکه چرا این گروه را به این نام می خوانند دو دیدگاه وجود دارد

الف: زیرا در آن زمان حشیش به معنی دارو و حشاش به معنی دارو فروش و حشاشین جمع عربی حشاش می‌باشد

ب: حشیشیان گروه اند که با مصرف حشیش ،در کمال شجاعت اقدام به عملیات انتحارى  و ترور اشخاص می نمودند.

بررسى و تحقیق تاریخ اسماعیلیان كارى بسیار دشوار است. محققان براى پژوهش در باره این فرقه با مشكلاتى رو به رو هستند كه در بررسى سایر سلسله‏ها و فرقه‏ها وجود ندارد. كمتر فرقه‏اى را مى‏توان یافت كه مانند اسماعیلیان دچار ابهام و پیچیدگى شده باشد. تاریخچه زندگانى سران آن‏ها و افكار و عقایدشان بسیار تاریك و مبهم است و این مشكل با مراجعه به منابع متعصبانه و مغرضانه دشمنان اسماعیلیان كه اجبارا به آن‏ها رجوع خواهد شد، برطرف نمى‏شود. ابهام در تاریخ این گروه دلایل مختلفى دارد;از جمله این كه منابع تاریخى خود اسماعیلیه نوعا از بین رفته و ماخذ عمده اطلاعات، كتاب‏هایى به قلم مخالفان ایشان است. از این رو، به ناچار باید به منابع تاریخ‏نویسانى اتكا كرد كه یا كوركورانه دشمن تحولات درونى اسماعیلیان بودند، و یا آن را نادیده مى‏گرفتند، لذا بر محقق منصف و بى‏غرض كه تا اندازه‏اى با تاریخ آن عصر، انس دارد، غرض‏ورزى در بسیارى از نسبت‏ها كه به این فرقه و پیروان آن داده اند، آشكار است، و اغلب آن‏ها به نظر كلى، ساختگى مى‏آید.

محققان غربى نیز كه شایسته بود با مسئله، منصفانه و محتاطانه برخورد كنند در نخستین وهله، تحت تاثیر خیال پردازى‏هاى صلیبیان و شخص ماركوپولو و روش مخالفان قرار گرفتند و تاریخ را همانند «داستان پلیسى‏» دنبال نموده‏اند و اسماعیلیان را نه انسان‏هایى پاى‏بند به اعتقادات محكم حاكم‏شان «شیخ الجبل‏» بلكه انسان‏هاى شیطان‏صفتى به حساب آورد كه پاى‏بند «طریقت‏حشاشین‏» بودند.


روحانى كاتولیك آلمانى بروكاردوس (
Brocardus) در سال ۱۳۳۲ (میلادى) درباره آنها نوشت: «آنها تشنه خون بشر هستند و بیگناهان را در قبال گرفتن پول مى كشتند.»


بى باكى جسورانه «حشاشین» در اروپا  با وجود شیطانى بودن این فرقه از نظر آنها زبانزد خاص و عام شد. بدین ترتیب در نامه هاى عاشقانه ایتالیایى قرن دوازدهم میلادى عباراتى مانند این باب شد: «من اساسین توام و در حالى كه به فرامینت گردن مى نهم امیدوارانه به بهشت چشم دوخته ام.» یا «همچون اساسین ها كه در ثابت قدم در خدم استادشان بوده اند من نیز با وفایى خدشه ناپذیر در خدمت عشق بوده ام.»


به نظر می رسد با ساخت و عرضه این بازی به بازار ، جهان غرب علنا شمشیر را از رو بست و استفاده از بازی های رایانه ای را در جهت تخریب مسلمانان را علنی کرد.

بازی که در آن منجی مسلمانان و آن هم شیعیان به این صورت نمایش داده می شود.

 

 

 

 

بازی آیین قاتل 

 

 

 

بازی آیین قاتل 

 

Assassins)می باشد . الطیر فردی مسلمان و روحانی می باشد که خود را شمیر انتقام خداوند یا پیام رسان خداوند می دادند . الطیر کسانی را می کشد که فکر می کند لایق مردن هستند و در طول بازی جملاتی را بیان می کنند که بر گرفته از کتاب مقدس است . مسلمانی که خشونت تمام وجود او را فرا گرفته است.

 

 بازی آیین قاتل

 

 

 بازی آیین قاتل

 

مهدی حق وردی

منبع :

سایت«آرماگدونArmageddon»


ویرایش شده در دوشنبه 23 مهر 1386 و ساعت 03:10 ق.ظ

نوشته شده در سه شنبه 17 مهر 1386 و ساعت 12:10 ب.ظ توسط : تک تیرانداز

نظر ها () || [


 

آرماگدون و آخرالزمان ,

: سه شنبه 17 مهر 1386 :

بازی آیین قاتل


تک تیرانداز
نظر ها () || [لینك مطلب]

مردی سفید پوش ، سوار بر اسب با شمشیر می آید او خود را از شیعیان می داند ،شیعه  ایرانی ، مردی شجاع  و قوی ، او خود را فدایی می داند و هدفی جز کشتن ندارد...

شرکت یوبی سافت (Ubi-Soft) اقدام به ساخت بازی با عنوان (Assassin`s Creed) نموده بازی که با عنواین فارسی چون عقیده فدائیون ، آیین قاتل ، آیین اساسین  از آن یاد می شود. لازم به ذکر است سازندگان این بازی همان سازندگان نسخه ها شاهزاده ایرانی هستند.


داستان بازی در زمان قرن 12 روایت می شود ، موضوع بازی جنگ های صلیبی است . درسومین جنگ صلیبی که مدت ها به طول انجامید زمانی که مسلمانان و مسیحیان برای تصرف سرزمین مقدس (
Holy Land) به نبرد سختی می پردازند . داستان در بیت المقدس (اورشلیم)، دمشق و عکا اتفاق می افتد.


در قرن دوازدهم میلادی اروپایان مسیحی به سرزمین بیت المقدس حمله کردند و در این میان مسلمانان با تمام وجود از سرزمین خود دفاع کردند و در آخر پیروز از میدان بیرون آمدند


شخصیت اصلی بازی یعنی الطیر یکی از شخصیت های مبارز موثر در این جنگ خواهد بود که یکی از اعضای گروه اساسیون (


اعضای گروه
Assassins یکی از انگشتان خود را قطع می کردند و جای آن چاقوی تیزی را قرار میدادن که بتوانند قربانیان خود را مخفیانه از بین ببرند

شخصیتی در بازی به نام Tamir وجود دارد ، او یک مسلمان بوده و یهودیان قاتل را به قتل میرساند هنوز اطلاعات کاملی درباره این شخصیت منتشر نشده است.


اساسین  یا فدائیون چه کسانی هستند؟

داستانهای اسرار آمیز اساسیون یا حشاشین یا حشیشیون یا  فدائیون  ،از قرن دوازدهم میلادی تا کنون مورد توجه بسیاری  بوده است .

پیروان مکتب صباح که به الموتیان و اسماعیلیه نیز شناخته می‌‌شدند ، به نام حشیشیون (حشاشین)معروف بودند که ریشهٔ کلمهٔ Assasination در زبان انگلیسی نیز از همین مکتب است.

اسماعیلیه یكى از فرقه‏هاى شیعه محسوب می شود.


آنان گروهى بودند كه به امامت اسماعیل گرویده و مرگ او را انكار كرده، گفتند او زنده و غایب است و روزى ظهور خواهد كرد. و در توجیه عمل امام صادق علیه‏السلام كه جنازه‏ اسماعیل را تشییع و تدفین كرد، گفتند اینها همگى جنبه‏ ظاهرى داشت و مقصود این بود كه بدخواهان به گمان این‏كه او مرده است درصدد سوء قصد به جان او برنیایند.


انشعابات زیادی در این گروه رخداده است كه خود داستان مفصل دارد. اما حسن صباح که یك ایرانی شیعه اثنی عشری بود اما بر اثر القائات و تبلیغات دین گروه به شیعه اسماعیلی گرائید. با رفتن به مصر كه مركز علمی اسماعیلیه به شمار می‌آمد به آموختن تعالیم اسماعیلیه پرداخت كه در سال 472 به دلیل طرفداری وی از شیعه نزاری از مصر به مغرب تبعید می‌شود. و سرانجام به ایران در اصفهان می‌رسد. و با حكومت سلجوقیان مخالفت علنی می‌كند و مورد تعقیب آنان واقع می‌شود. و بالاخره به دژهای الموت پناه می‌گیرد. و فعالیت خود را برای تربیت نیروی ورزیده و رزم‌آور شروع می‌كند.


مشهورترین نام و لقب این فرقه همان «اسماعیلیه» است، كه چون به امامت اسماعیل فرزند امام جعفر صادق علیه‏السلام معتقدند، به این نام خوانده شده‏اند. گذشته بر این نام، القاب دیگرى نیز دارند كه برخى از آنها عمومى و برخى خصوصى است؛ آنها عبارتند از:


باطنیه: از دیگر القاب عمومى آنان لقب باطنیه است و بدان جهت به این نام شهرت یافته‏اند كه براى هر ظاهرى به باطنى قایل‏اند.


سبعیه: لقب دیگر آنان سبعیه است. علت نامیده شدن آنان به این نام این است كه به امامان هفت‏گانه قایل‏اند و رهبرى الهى را بر پایه‏ى حجت‏هاى هفت‏گانه تفسیر مى‏كنند.


تعلیمیه: از القاب دیگر اسماعیلیه تعلیمیه است. وجه تسمیه‏ى آنان به این نام این است كه امام را عالم به باطن امور دانسته و معتقدند هیچ كس حتى پیامبر، جز به واسطه‏ى تعلیم امام، بر باطن آگاه نمى‏گردد.


ملحده: بدان جهت به این لقب خوانده شدند كه گاهى ظواهر شریعت را رها كرده و به باطن بسنده كردند.


اما یکی از القاب این گروه حشیشیون ، حشاشین می باشد.

در اینکه چرا این گروه را به این نام می خوانند دو دیدگاه وجود دارد

الف: زیرا در آن زمان حشیش به معنی دارو و حشاش به معنی دارو فروش و حشاشین جمع عربی حشاش می‌باشد

ب: حشیشیان گروه اند که با مصرف حشیش ،در کمال شجاعت اقدام به عملیات انتحارى  و ترور اشخاص می نمودند.

بررسى و تحقیق تاریخ اسماعیلیان كارى بسیار دشوار است. محققان براى پژوهش در باره این فرقه با مشكلاتى رو به رو هستند كه در بررسى سایر سلسله‏ها و فرقه‏ها وجود ندارد. كمتر فرقه‏اى را مى‏توان یافت كه مانند اسماعیلیان دچار ابهام و پیچیدگى شده باشد. تاریخچه زندگانى سران آن‏ها و افكار و عقایدشان بسیار تاریك و مبهم است و این مشكل با مراجعه به منابع متعصبانه و مغرضانه دشمنان اسماعیلیان كه اجبارا به آن‏ها رجوع خواهد شد، برطرف نمى‏شود. ابهام در تاریخ این گروه دلایل مختلفى دارد;از جمله این كه منابع تاریخى خود اسماعیلیه نوعا از بین رفته و ماخذ عمده اطلاعات، كتاب‏هایى به قلم مخالفان ایشان است. از این رو، به ناچار باید به منابع تاریخ‏نویسانى اتكا كرد كه یا كوركورانه دشمن تحولات درونى اسماعیلیان بودند، و یا آن را نادیده مى‏گرفتند، لذا بر محقق منصف و بى‏غرض كه تا اندازه‏اى با تاریخ آن عصر، انس دارد، غرض‏ورزى در بسیارى از نسبت‏ها كه به این فرقه و پیروان آن داده اند، آشكار است، و اغلب آن‏ها به نظر كلى، ساختگى مى‏آید.

محققان غربى نیز كه شایسته بود با مسئله، منصفانه و محتاطانه برخورد كنند در نخستین وهله، تحت تاثیر خیال پردازى‏هاى صلیبیان و شخص ماركوپولو و روش مخالفان قرار گرفتند و تاریخ را همانند «داستان پلیسى‏» دنبال نموده‏اند و اسماعیلیان را نه انسان‏هایى پاى‏بند به اعتقادات محكم حاكم‏شان «شیخ الجبل‏» بلكه انسان‏هاى شیطان‏صفتى به حساب آورد كه پاى‏بند «طریقت‏حشاشین‏» بودند.


روحانى كاتولیك آلمانى بروكاردوس (
Brocardus) در سال ۱۳۳۲ (میلادى) درباره آنها نوشت: «آنها تشنه خون بشر هستند و بیگناهان را در قبال گرفتن پول مى كشتند.»


بى باكى جسورانه «حشاشین» در اروپا  با وجود شیطانى بودن این فرقه از نظر آنها زبانزد خاص و عام شد. بدین ترتیب در نامه هاى عاشقانه ایتالیایى قرن دوازدهم میلادى عباراتى مانند این باب شد: «من اساسین توام و در حالى كه به فرامینت گردن مى نهم امیدوارانه به بهشت چشم دوخته ام.» یا «همچون اساسین ها كه در ثابت قدم در خدم استادشان بوده اند من نیز با وفایى خدشه ناپذیر در خدمت عشق بوده ام.»


به نظر می رسد با ساخت و عرضه این بازی به بازار ، جهان غرب علنا شمشیر را از رو بست و استفاده از بازی های رایانه ای را در جهت تخریب مسلمانان را علنی کرد.

بازی که در آن منجی مسلمانان و آن هم شیعیان به این صورت نمایش داده می شود.

 

 

 

 

بازی آیین قاتل 

 

 

 

بازی آیین قاتل 

 

Assassins)می باشد . الطیر فردی مسلمان و روحانی می باشد که خود را شمیر انتقام خداوند یا پیام رسان خداوند می دادند . الطیر کسانی را می کشد که فکر می کند لایق مردن هستند و در طول بازی جملاتی را بیان می کنند که بر گرفته از کتاب مقدس است . مسلمانی که خشونت تمام وجود او را فرا گرفته است.

 

 بازی آیین قاتل

 

 

 بازی آیین قاتل

 

مهدی حق وردی

منبع :

سایت«آرماگدونArmageddon»


ویرایش شده در دوشنبه 23 مهر 1386 و ساعت 03:10 ق.ظ

نوشته شده در سه شنبه 17 مهر 1386 و ساعت 12:10 ب.ظ توسط : تک تیرانداز

نظر ها () || [لینك مطلب] || [آرماگدون و آخرالزمان , ]